khadir.blogg.se

dagbok om träningen med mina hästar

Lotta Sjöberg

Igår och idag så har jag varit i Malå och tränat för Lotta Sjöberg fd.Shultz, för er som inte vet att hon bytt efternamn. 
Hon har ridit i landslaget i hoppning för Sverige. 
Jag hade Khadir med mig den här gången, jag var nervös inför träningen usch och fy. 
Khadir var väldigt studsig i början på passet och så skulle vi trava upphöjda bommar inte våran bästa sida.  Men man blir ju inte bättre om man inte tränar så det var riktigt nyttigt.  Sedan skulle vi ta det i galopp, då sprang han iväg i början men efter ett tag så blev det bättre. 
Sedan så hoppade vi linjer, jag kände mig som en nybörjare.  Men efter ett tag så blev det bättre oxå, när vi fick in en bra linje med bra flyt så slutade vi. 
Sedan så for vi hem till Jannike och käkade middag och fick välbehövlig sömn. 
Idag så klev vi upp i ottan typ klockan 8 och for iväg till ridskolan.  
Sedan var det dags igen för nästa träningsdag. Jag och Khadir var inte trötta efter gårdagens träning.  Idag så kändes han mycket bättre.  Först hoppade vi studs på volt och räknade  galoppsprång. I början var det svårt men sen blev det lite lättare. Sedan hoppade vi olika kombinationer,  då gick det kanon bra och när vi fick in flytet ordentligt så slutade vi. 
Jag var som ett litet barn på julaftonskvällen lycklig och trött. 
Nu så ska killen bara få jogga i skogen i några dagar. 
Charlie och jag får fara ut på en tur och ta Khadir på släp så slipper han mig på ryggen. 
Jag längtar verkligen till nästa träning trodde verkligen inte att jag skulle sakna hoppningen så mycket men det är bara att inse att det gjorde jag! 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Camilla
skriven :

Är själv väldigt svag på upphöjda bommar, eller speciellt i galopp. Och på linjer vägras det alltid på nästsista. :) Men ja, jag håller med, man måste ju öva på sina svagheter! :)

2 Emelie
skriven :

Ni va så duktiga! Riktigt roligt å få se nya fantaster!;)