khadir.blogg.se

dagbok om träningen med mina hästar

Hoppning

Nänusåärjagheltvirrig!!!!!!!!!!!
Jag skulle berätta om hoppningen igår och glömde helt bort det i förra inlägget. 
Igår så for vi till hippo och våran första träning där för Susanne och Mona.
När vi kommer fram och skulle packa ur bilen så säger Ida, cia vi har glömt sadeln. Men en gammal tant som jag stressar inte upp mig för sånt.  Jag fick låna en sadel och då upptäckte jag att jag inte har någon martingal, hm lite spännande för Khadir är inte helt enkel när han kastar upp huvudet. Till på köpet så ligger glasögonen kvar hemma, jag har märkt att jag avståndsbedömmer bättre med dom.
 
Nu kan man ju tro att träningen gick dåligt, men nää den gick super.  Kanske kan man önska ett lugnare tempo men utan martingal så ville jag inte ta så mycket i hans mun. Sussi tyckte han gick bättre utan martingalen men förstog varför jag vill ha en! 
Jag känner mig säkrare i hoppningen och Khadir hoppar jämnare och allt känns så himla bra :-). 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: